Skip to content

Ιστορία

Η ιστορία του Platu 25 και στη συνέχεια τα αποτελέσματα του Coronation Cup του 1996.

Μια ομάδα Ταϊλανδών επιχειρηματιών δημιούργησε την εταιρεία, γνωστή ως Phatra Marine Products Company Limited. Μέρος του οράματος ήταν να κατασκευάσουν μια μαρίνα στο Hua Hin στη δυτική ακτή του κόλπου της Ταϊλάνδης και να διευθύνουν ένα στόλο σκαφών One Design.

Διατηρώντας σχέσεις με τον Bruce Farr, ζήτησαν από το διάσημο σχεδιαστή να δημιουργήσει ένα one design σκάφος, κατάλληλο για τα νερά του Κόλπου της Ταϊλάνδης. Το σκάφος, μικρό αλλά ιδιαίτερο, πήρε το όνομά του από ένα μικρό ψάρι που είναι δημοφιλές έδεσμα της Ταϊλάνδης. Στα ταϊλανδέζικα, το «Pla» σημαίνει ψάρι και το «Tu» είναι το συγκεκριμένο είδος ψαριού.

Μικρό αλλά ιδιαίτερο, γεννήθηκε το σχέδιο του Platu 25 και η Mcdell Marine της Νέας Ζηλανδίας επιλέχθηκε για την κατασκευή του. Στις 19 Μαρτίου 1995, 24 σκάφη Platu κατέφθασαν στην Ταϊλάνδη και το 1996 πραγματοποιήθηκε η πρώτη Platu 25 One Design ρεγκάτα, γνωστή ως Coronation Cup, στα ανοιχτά της ακτής του Hua Hin. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της επιθυμίας των ιδιοκτητών να συνδέσουν το σκάφος τους με το βασιλιά της Ταϊλάνδης που ήταν ένας δεινός ιστιοπλόος και ολυμπιονίκης. Δυστυχώς, το 1997 με το οικονομικό κραχ στην Ταϊλάνδη, διακόπηκε η ανάπτυξη της Μαρίνας. Αυτή η εξέλιξη κατέστρεψε και το όνειρο των επιχειρηματιών κι έως  σήμερα, η Μαρίνα με τον One Design στόλο της δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Ωστόσο, το Coronation Cup συνεχίστηκε να διεξάγεται και σήμερα είναι ένα από τα πιο διάσημα με κύρος τρόπαια yachting στην Ταϊλάνδη. Η εκδήλωση πραγματοποιείται αρχές Μαΐου ως μέρος του International Top of The Gulf Regatta στην Ocean Marina Pattaya.

Η Beneteau ενδιαφέρθηκε για το Platu και αγόρασε τα δικαιώματα κατασκευής του στην Ευρώπη. Ήταν υποχρεωτικό να πραγματοποιηθούν κάποιες μικρές προσαρμογές σε σχέση με το σχέδιο του πρωτότυπου σκάφους, συμπεριλαμβανομένης μίας συρρίκνωσης του καταστρώματος κατά 40 mm, ώστε να συμμορφώνεται με τους κανόνες οδικής μεταφοράς των περισσότερων Ευρωπαϊκών κρατών. Το 2007 η κλάση καταχωρήθηκε στην ISAF και δημιουργήθηκε ένα σύνολο διεθνών κανόνων κλάσης. Η Ταϊλάνδη εκτέλεσε μια «τροποποίηση στους διεθνείς κανόνες κλάσης», ώστε να εξυπηρετηθούν οι μικρές διαφορές μεταξύ του πρωτότυπου Platu Mcdell και του αντίστοιχου Platu της Beneteau.

Το 2008 η Xtreme Sailing Products (XSP) της Σιγκαπούρης, αγόρασε τα αυθεντικά καλούπια της Mcdell και τα δικαιώματα παραγωγής των Platu και η Mcdell διέκοψε την παραγωγή τους. Είναι κάπως ειρωνικό ότι η πρώτη παραγγελία στην XSP για 11 σκάφη Platu προήλθε από τη Νέα Ζηλανδία! Από τότε, τα σκάφη τους πωλούνται σε όλη την Ευρώπη και γίνονται γνωστά για την εξαιρετική τους ποιότητα.

Ο ειδικός σχεδιασμός του Platu και η ανάγκη για ένα καλά οργανωμένο πλήρωμα 5 ατόμων από πολλά πληρώματα επαγγελματιών, που κάνουν χρήση του σκάφους προς βελτίωση των δεξιοτήτων τους.

Επίσης, ο σχεδιασμός τους σκάφους επιτρέπει επίσης πληρώματα μικρής εμπειρίας να μάθουν ιστιοπλοϊα με ασφάλεια, ενώ απαιτούνται δεξιότητες ακρίβειας, ώστε να πλεύσει το σκάφος με υψηλή ταχύτητα.